perjantai 28. kesäkuuta 2019

Lomalle lompsis



"Suurin palkkio ihmisen uurastuksesta
ei ole se mitä hän siitä saa,
vaan se millainen hänestä
uurastuksen myötä tulee."
 - John Ruskin


 Kevät, kesä, aika, on mennyt todella nopeasti. En voi uskoa, että tänään minä jään viiden (5)!! viikon kesälomalle. Ajatus tuntuu omituiselta. Todella omituiselta. Viiteen (5)!! viikkoon minun ei tarvitse herätä aikasin aamulla lähteäkseni töihin. Uskomatonta. Lomalle minulla on paljon suunnitelmia, töitä mitä täytyy tehdä, hommia mitä haluaisin tehdä ja juttuja mitkä ovat jääneet tekemättä, koska aikaa niihin ei muka ole ollut. Lomalla minun on mahdollisuus tehdä kaikkea tätä ja vielä enemmän. 

Aion myös ottaa loman myös lomailun kannalta ja levätä. Aion lukea ja löhötä sohvalla katsoen televisiota. Viettää aikaa kavereiden ja perheen kanssa, joka on jäänyt ikävä kyllä vähiin viime aikoina. Aion unohtaa tyystin työasiat ja ehkä tehdä viimeisen kesän opintojakson kouluun, jos jaksan, mutta se ei onneksi ole pakollinen. Aion latautua loman aikana, jotta elokuussa voin aloittaa työt uudella innolla. Aion nukkua univelkani pois ja vakiinnuttaa itselleni hyvän unirytmin, jota toivottavasti pystyn jatkamaan myös töihin palattuani. 


"Muista levätä,
sillä levännyt pelto
antaa runsaan sadon."
-Ovidius

Minulla on siis paljon suunnitelmia, paljon tekemistä, mutta silti ei oikeastaan mitään. Kuulostaa täydelliseltä. Myöhemmin sitten nähdään, mikä todellisuus oikein on, mutta suunnitelma kuulostaa ainakin hyvältä.  

Viime vuonna ennen lomaa suunnittelin, että kirjoittaisin lomalla ainakin yhden blogitekstin. Tiedän, naurettavaa, eikä sitä kuitenkaan koskaan kuulunut. Tänä vuonna, minulla ei ole aikomustakaan tehdä mitään työjuttuja lomalla. Ei blogia, ei työfacebook profiilin kyttäystä, ei mitään. Mutta sen tiedän, että tulen työpaikallani käymään, useammin kuin kerran. Ainakin ostamassa remonttitarvikkeita ja shoppailemassa muuten vaan. 

Ennen lomaa töitä on ollut paljon ja stressiä kaikesta. Nyt viimeisenä työpäivänä kaikki on rauhallista, eikä minulla ole enää mitään tehtäviä töitä rästissä. Sain kirjoitettua blogitekstin TUTU-hankkeesta ja se julkaistiinkin jo. Vitsi, miten paljon tuskailin sen kanssa viime ja tällä viikolla. Sain myös tarvittavat koulutehtävät valmiiksi. En olisi ikinä uskonut sitä, mutta eilisen loppurutistuksen jälkeen sain palautettua viimeisenkin tehtävän. Jippii!

Nyt on hyvä, kaikki tarvittavat työt on tehty, enää jäljellä on vain työhuoneeni siivous. Mitään ei jää kesken, eikä tarvitse hätäpäissään yrittää tehdä. Loma on kohta jo ovella ja minä olen valmis ottamaan sen vastaan riemumielin. 



Ihanaa kesää kaikille! Muistakaa levätä, nauttia auringosta ja kesän antimista.  


"Kun päästän irti siitä millainen olen,
minusta tulee edellytysteni arvoinen."
- Laozi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti