perjantai 27. syyskuuta 2019

Muuttohulinaa ja huojennusta hakemuksesta

"Se, joka hymyilee myös itsekseen,
hymyilee kaikkein aidoimmin."
- Aurinkoinen mieli - Elämänmakuisia ajatuksia

Muutto alkaa lähestymään ja päämyymälässä on suuri muuttomyynti, kaikki tavarat - 70%. Kuten arvata saattaa, siellä käy aikamoinen hulina ja tavarat liikkuvat. Tänään me aloitamme tavaroiden siirtämisen uuteen paikkaan. Olemme kaikki innoissamme tästä. Muutosta tulee varmasti työntäyteinen meille kaikille, mutta uudet tilat ovat huikeat. Nyt ollaan jännän äärellä. 

Muuttoa on kuitenkin aikaa tehdä vielä paljon, eikä toimipisteet vielä siirry uuteen paikkaan. Tavaroita on kuitenkin paljon ja niiden siirtämistä on hyvä aloittaa jo hyvissä ajoin. 

Mitäs muuta minä kertoisin teille tästä viikosta? Olin maanantaina vapaalla ja Majakka-toiminnan ryhmissä oli kuulemma ollut todella hauskaa. Tämä lämmitti mieltäni kovasti. Minulle myös ilmoitettiin, ettei läsnäoloni ole välttämätön kaikissa ryhmissä, sillä kävijöistä on välillä hauska pelata tai touhuta keskenään. Tämä oli minusta hienoa kuulla, oikeasti, ja huomata, että kävijät ovat edistyneet todella paljon lähtötilanteesta. Pitää ihan olla ylpeä heistä kaikista. Ja tottakai, he saavat todellakin pelailla myös keskenään, se kertoo siitä miten paljon he ovat itsenäistyneet ja oppineet yhteisen matkamme aikana. 


"Kaikki kunnia ahkeruudelle
- mutta innostuksellakin pääsee pitkälle."

Hakemuksen suhteen suuri taakka on noussut harteiltani. Toiminnanjohtajamme oli lukenut sen, eikä hänellä ollut siihen lisättävää. Tämä lisäsi itseluottamustani paljon, sillä minusta oli täysin uskomatonta, että olin onnistunut kerralla kirjoittamaan sellaisen hakemuksen, ettei siihen tarvinnut lisätä mitään. Toki siellä oli jäänyt yhdestä kohtaa äksiä (x) numeroiden paikalle, mikä oli vain huolimattomuus virhe. Mutta hei, en edes haluaisi olla täydellinen. Sillä pienet virheet, tekevät elämästä entistä parempaa. Kenties x:ät eivät kuitenkaan tee hakemuksesta parempaa, joten vaihdoin ne numeroihin. Mutta olen silti todella ylpeä itsestäni ja tiedän, että työkaverini ovat sitä myös. Se merkitsee minulle paljon. 

"On tärkeämpää tehdä parhaansa
kuin olla paras."

Nyt sitten jännityksellä joulukuuta odotellessa, mutta en aio stressata siitä, sillä en pysty vaikuttamaan siihen enää. Olen tehnyt rahoituksen jatkumisen suhteen kaikkeni ja pystyn rehellisesti sanomaan, etten olisi pystynyt tekemään hakemuksen eteen enää yhtään enempää. Ja edelleen, hanketyö on niin jännää, sillä tässä työssä minä pystyn kirjoittamalla vaikuttamaan siihen, onko minulla töitä. Sen on minusta edelleenkin lähes uskomatonta. Toivottavasti ette ole kyllästyneet lukemaan siitä. 

Olen todella luottavainen hakemuksen suhteen, sillä tänä vuonna siitä tuli todella erilainen kuin edellisestä. Sain kirjoitettua siihen kaiken mitä pitkin ja sain asiat mahdutettua juuri niille tarkoitetuille kohdille. Nyt minun täytyy vain luottaa siihen, että mitä olen tehnyt tämän vuoden aikana ja kirjoittanut hakemukseen, riittää siihen, että Majakka-toiminta saa rahoitusta ensi vuodellekin.  


"Vaikka emme aina voi päättää sitä,
mitä tapahtuu, voimme päättää,
miten siihen suhtaudumme."

Tänä vuonna tuloksellisuus- ja vaikutusselvitystä kirjoittaessani minua auttoi eräs todella taitava kirjoittaja, joka on kirjoittanut hakemuksia monta vuotta. Hän sanoi minulle, että nyt kun olen tehnyt tvs:än tarkasti ja hyvin, niin ensi vuonna, ensi kerralla, muut kysyvät apua minulta. En uskonut siihen aluksi, mutta uskon siihen nyt. Ja on mahdollista, että sama pätee myös hakemuksen kohdalla. On hienoa luottaa ja uskoa siihen mitä teen ja millä tavalla. Toivottavasti siihen uskovat muutkin, te, työkaverini ja rahoittajat. 

"Usko siihen, mitä teet.
Tee sitä, mihin uskot."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti