perjantai 9. elokuuta 2019

Töissä taas

 
"On turha luulla,
että emme uskalla,
koska asiat ovat vaikeita.
Asiat ovat vaikeita,
koska emme uskalla."
- Seneca

Miulla oli lomalle paljon suunnitelmia. Voin kuitenkin ilokseni kertoa, etten saanut tehtyä niistä suurinta osaa. Iloitsen tästä siksi, että pystyin vihdoin ottamaan loman ihan lomailun kannalta, enkä tehnyt koko ajan jotain muuta. Sain siis levättyä ja nollattua ajatukseni töistä, jotta voin nyt aloittaa tämän syksyn aivan uudella energialla. Viisi viikkoa meni huikean nopeasti ja loman loppu tuntui haikealta. Vielä sunnuntai-iltana harmittelin sitä, miten nopeasti aika oikein menikään. 

Maanantaina töissä oli kuitenkin toinen ääni kellossa. Töihin oli mukava palata. Aloitin työt Kellarpellon seurakuntakodilta, missä Majakka-toiminta järjestää aamupalan joka toinen maanantai. 5.8. oli siis ensimmäinen aamupala kesäloman jälkeen ja porukkaa oli enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Olin siitä todella iloisesti yllättynyt.

Kellarpellosta siirryin sitten Toimintakeskukselle, missä tervehtiessä työkavereitani totesin, että olin kaivannut tätä. Vaikka lomailu on kivaa, niin pidän myös työstäni. Työkavereiden yleensä huonot jutut, kiireiset päivät ja myös ne rauhalliset hetket, jolloin ehtii suunnitella ja varautua tulevaan. Pidän siitä kaikesta. Maanantai oli kuitenkin maanantai ja olin pihalla kuin lumiukko kaikesta siitä, mitä minun pitäisi tehdä. 

Tiistaina en päässyt sen paremmin kiinni töihin, mutta tiesin, että ajan mittaan tilanne kyllä helpottuisi. Kaksi ensimmäistä päivää kuluivat yllättävän hitaasti, normaalisti kun töissä aika tuntuu lentävän.  Oli kuitenkin hienoa huomata, että minua oltiin kaivattu töissä ja työpanostani tarvittiin. 

Keskiviikkona totesin, että olin nyt niin perillä töistä kun se olisi minun kohdallani edes mahdollista. Täysin ajantasalle ja perille asioista pääseminen on minun kohdallani tuskin mahdollista.  Paljon asioita on vielä avoinna ja paljon tulee syksyn aikana muuttumaan, mutta ne on asioita, joihin en juuri nyt voi vaikuttaa, joten koetan olla murehtimatta niistä. Päivä kerrallaan ja hoidan asiat sitten kun ne tulevat ajankohtaisiksi. 

Ensi viikosta alkaen ryhmät alkavat pyöriä normaalisti ja odotan sitä innolla, enkä ole ainoa. 

Syksyn aikana tulee tapahtumaan suuria asioita, sillä koko Toimintakeskus muuttaa Schaumanintieltä Pohjolankadulle, SAMIedun tiloihin. Tätä odotetaan sekä innolla, että kauhulla, sillä näin ison yhdistyksen liikuttaminen paikasta toiseen ei ole helppoa. Pakkaaminen on aloitettu jo hyvissä ajoin ja uskon, että ennen kuin huomaammekaan on koittanut h-hetki, muutto. Muutosta tiedoitetaan varmasti vielä useaan otteeseen ja tällä hetkellä toimintamme Schaumanintiellä jatkuu vielä tavalliseen tapaansa. Muuttomyynti on alkanut ja kaikki tavarat ovat 50% alennuksessa. Tervetuloa ostoksille! Hymyillään kun tavataan!

"Rakastan valoa,
koska se näyttää minulle tien.
Silti kestän pimeää,
koska se näyttää minulle tähdet."
- Og Mandino

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti