perjantai 3. elokuuta 2018

Töihin paluu


"Kyllä täällä tarkenee!"



Lomani ei ollut sellainen kun olin odottanut. Mutta sitähän mitä oikeastaan odotinkin, odottamatonta. Se tuntuu kuuluvan minun tapoihini. Koko lomani suunnan muutti niinkin iso muutos elämässäni kuin oman talon ostaminen. Sitä remontoimme koko loman ja se se vasta oli rankkaa hommaa, varsinkin tälläisillä helteillä.

Olin myös poissa maanantain ja tiistain, mitkä alunperin olin suunnitellut olevani töissä. Näin sain muutaman lisäpäivän remontoinnille ja muutolle. Muutin uuteen talooni heinäkuun viimeinen päivä ja heti ensimmäisen yön siellä yövyttyäni menin takaisin töihin.

Töihin oli hienoa palata ja olin siitä innoissani. Oli mukavaa nähdä työkavereita ja vaihdella kuulumisia kesästä. Kuten olin odottanutkin työhuoneessa minua odotti kaaos. Löysin tuoliltani remonttimiehen, vaatenaulakkooni oli ripustettu alien ja pöydälläni oli jos jonkinlaista törkyä. Oli remonttikirjoja ja -tarvikkeita, oli säästöpossu remonttirahastolleni, jossa oli muovikolikoita ja pennejä, mikä pettymys. Eikä roina valitettavasti siihen loppunut vaan siellä oli kirahvityyny, kruunupeili, pingviini, johon sai laitettua cd-levyjä, rotta joka kurkisti korurasiasta jnejne.

Uusi työparini aloitti myös ensimmäinen päivä tätä kuuta. Etsimme hänelle myymälästämme työpöydän, kävimme ostamassa työtuolin, kävimme paistamassa makkaroita Pirteillä ja olimme tukahtua kuumaan työhuoneeseemme. Toinen päivä oli hieman helpompi, sillä eräs työkaverimme oli muistuttanut meitä, että yhden lomalla olevan työkaverin huoneessa on tuuletin, jonka sitten kävimme surutta kantamassa meidän huoneeseemme. Me myös suunnittelimme tulevaa syksyä, niin että meillä on suunnitelma joka esittää toiminnanjohtajallemme kun hän palaa kesälomalta ensi viikolla.

Tänään, perjantaina olen iloinen siitä että ensimmäinen viikkoni oli lyhyt. Onneksi on perjantai, pidän tänään tavalliseen tapaani etäpäivän, kirjoitan blogin ja menen sitten Erkkeriin leipomaan. Kiva nähdä pitkästä aikaa heitäkin. Maltan tuskin odottaa.

Uusi parini Leevi sanoi voivansa myös kirjoittaa muutamia sanoja blogiin joskus, joten kannattaa pysytellä tarkkana.

Olen kenties maininnut tästä useamminkin, mutta syksyn suunnitelmat vaikuttavat hyviltä ja maltan tuskin odottaa, että pääsemme kunnolla vauhtiin.

Loppukevennykseksi tässä kuva komeasta remonttimiehestäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti