perjantai 3. huhtikuuta 2020

Eristyksissä: osa 8


"Parempi taittaa ruusu,
joka pistää,
kuin elää tuntematta mitään."
-kirjasta Aurinkoinen mieli, Elämänmakuisia ajatuksia

Tämä viikko on ollut niin kiireinen, etten ole ehtinyt edes kirjoittaa blogipäivityksiä joka päivä. Se on toisaalta hyvä, ollut jotain muutakin tekemistä. Mutta toisaalta ei, blogin kirjoittaminen on kivaa. 

Tämä viikko on sisältänyt minun osaltani paljon sähläämistä kouluasioiden suhteen. Kaatuneita verkkosivuja, pieleen menneitä tenttiaikoja kaatuneiden sivujen takia, yllätys siitä, että ruotsin vaivalloinen tehtävä pitäisi olla tehty sunnuntaihin mennessä. Lisää tenttien tekemistä, tenttikirjan kanssa sähläämistä ja soittelua varmaan puolelle Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun henkilökunnasta, tentissä jäätymistä ja menetettyjä verkkoyhteyksiä ja tenttitehtäviä. Tällä viikolla siis koulutehtävien kanssa on saanut ihan taistella. 

Onneksi voin lohduttaa itseäni sillä, ettei koulutehtäviä ole enää paljoa. Ainakaan aiemmilta kursseilta, sitten on ne muutamat kurssit, jotka alkoivat nyt uusina. Huhhuh. On kuitenkin helpottavaa tietää, ettei syksylle ole kursseja luvassa enää paljoakaan, sillä kaikki alkavat pikkuhiljaa olla suoritettu. Pikkuhiljaa siis. Sitten puuttuu vielä opinnäytetyö ja harjoittelut. Mutta pikkuhiljaa aion edetä niidenkin suhteen. Tai no, katsotaan nyt miten käy.. 

Mitä muuta voisin kertoa teille tästä viikosta? Kävin eilen pitkästä aikaa Toimarilla ja pääsin tekemään töitä omalle työkoneelleni, nopeammin kuin olin ajatellutkaan. Olin myös kaivannut työkavereitani ja heidän typeriä juttujaan ja sitä, miten voin pyöritellä niille silmiäni, mutta kuitenkin nauraa heidän kanssaan. Ja onnistuin löytämään muutaman ihana vaatteenkin Toimarilta. Toiseen ihastuin niistä erittäin paljon. Odotan innolla pääseväni käyttämään sitä. 

Sain työkavereiltani paljon uusia ideoita, mistä ja mihin voisin kirjoittaa ja sellaiset ideat ja ajatukset ovatkin parhaita. Myös yhdessä ideoiminen ja kirjoittaminen on minusta hienoa, koska silloin pystyy kirjaamaan ylös molempien ajatukset aiheesta ja näin tekstistä tulee huomattavasti rikkaampaa. Nyt siis eikun näppäimet sauhuamaan!

Olen muistaakseni aikaisemmin kirjoittanut siitä, miten käytän eri värejä kalenterissani merkitsemään eri asioita. Toiminnanjohtajamme opetti sen minulle. Se auttaa yhdellä vilkaisulla näkemään, mitä kaikkea päivän tai viikon aikana onkaan suunnitteilla. Minä olen itse värikoodannut kalenterimerkinnät jotenkin seuraavasti: sininen - yhteistyö, keltainen - Toimarilla pidettävät ryhmät, pinkki - sähköiset jutut, vaaleanpunaine - toimihenkilöjutut, vaaleanvioletti - työparin jutut, vaaleansininen - SaPKon pelit, vaaleanvihreä - koulutehtävät, vihreä - omat jutut, oranssi - lomat, vaaleanoranssi koulutukset. Kalenterin ja menojan värikoodaaminen on ollut yllättävän hauskaa. 

Nyt kun menoja ei ole, kalenteriin on pitänyt tehdä suuria muutoksia. Korjausjuttu on ollut kovassa käytössä ja kalenteri ei ole koskaan näyttänyt yhtä valkoiselta. Nyt olen alkanut merkkaamaan kalenteriin, mitä olen tehnyt minäkin päivänä ja keiden kaikkien kanssa olen pitänyt yhteyttä päivisin. Näin pystyn helposti laskemaan, miten monen henkilön kanssa olen viestitellyt, soitellut ja niin edelleen. Olen myös laittanut ylös Eristyksissä osien lukijat ja aikanaan nämä kaikki on kirjattava hankehakemukseen. Ja kalenterista ne on helppo löytää. 

Kun käyn taas töissä, minun pitää varmaan ottaa korostuskynät kotiin, jotta voin etätöissäkin laittaa eri merkintöihin eri värejä, jotta kalenterini saisi vähän piristystä. Väriä elämään! Kalenterimerkintöjen värittäminen on myös hyvää jumppaa muistille ja aivoille, kun pitää miettiä, millä värillä olin värittänyt mitäkin. 

Tänään blogijulkaisun kirjoittaminen on ollut yhtä tuskaa. Olen kirjoittanut ja deletoinut kirjoittamiani asioita varmaan ainakin tunnit. Joten lopetan tältä osin itseni kiusaamisen ja palaan asiaan maanantaina. Hauskaa viikonloppua! 


"Älä koskaan luule,
että olet niin yksinäinen,
ettei kukaan välitä sinusta."
-kirjasta Aurinkoinen mieli, Elämänmakuisia ajatuksia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti